Buviklistas Willy Horrigmo insinuerer gjennom sitt innlegg at undertegnede ikke holder seg
til «gentlemens agreement». Vi var enige om at debatt og meningsutveskling skulle foregå på en
verdig måte. Willy H. mener tydelig at mitt innlegg om bygde, grende- og interesselister går ut over
folkeskikken og er uverdig.
Jeg vil anbefale Willy H. å lese innlegget mitt litt mer med objektive øyne, enn å se det gjennom
Buviklistas briller. Mitt innlegg tar for seg bygde-, grende- og interesselister generelt. Jeg stiller
spørsmål ved ideologi i disse og hva slags syn de kan forvente å ha i saker som dukker opp. Jeg
kommenterer også lokallistenes mulighet for å fremme saker og arbeide med disse ut over egen
kommune.
Jeg brukte ikke navnet på noen lister i mitt innlegg. Artikkelen var skrevet på generell basis, og
kom da Orkdalslista og Buviklista fikk en stor artikkel i NRK «partiene er uvesentlige i kommunene»
der det argumenters for at det ikke er politisk valg lokalt, men et valg mellom personer.
Jeg er fortsatt fast i troa på at vi utøver politikk lokalt – og at den har sammenheng med den
politiske ideologi og grunnholdning og vår ide om hvordan verden skal være. For bygdelister er
det vanskeligere å se ideologien – den er ofte kamuflert bak enkeltsaker. La det være klart – det er
politikk i alt det som gjøres i kommunen – også av de lister som ikke tilhører politiske parti.
Håper at alle bruker stemmeretten sin den 12. september – godt valg!
Lars Arne Pedersen
Skaun Arbeiderparti
| < Forrige | Neste > |
|---|